Geld verdienen

Posted: December 24, 2014 in Overig, politiek
Tags: , ,

dollarsBakken geld verdienen. Van mij mag het. Ik heb geen bezwaar tegen ondernemers die een bedrijf opbouwen en daar heel goed mee verdienen. Ook heb ik geen enkel bezwaar dat die ondernemers hun personeel ontzettend goed belonen. Dat verandert echter als het gaat om publieke en semi-publieke functies. Dan is een zekere normering wel op zijn plek. Als je in het publieke domein werkt, en betaald wordt uit publiek geld, dan is een zekere terughoudendheid nodig. Hoe hoog het bedrag moet zijn, daar ben ik niet over uit.

De Balkenendenorm is een begrip. Aan de Balkenendenorm zijn al veel salarissen in de publieke sector gespiegeld. Alleen is die Balkenendenorm nou ook weer niet zo hoog. Je kunt je afvragen of een minister-president niet te weinig verdient, gezien de verantwoordelijkheid voor het landsbelang. In mijn ogen mogen salarissen in de publieke sector nooit hoger zijn dan wat de minister-president verdient.

Maar ja, wat is dan een passend salaris voor hem?

Leave a Reply

