Kinderspeelparadijs

Posted: October 27, 2014 in Overig

ballorigKinderland, Kidsworld, Ballorig. De indoor-kinderspeeltuinen schieten als paddenstoelen uit de grond. En ik vind het geweldig. Kinderen gaan helemaal los, bewegen zich een slag in de rondte, nemen verantwoorde risico’s, en smeden vriendschappen voor 1 middag op de klim-, klauter- en kruiproutes of in de ballenbak.

Mijn zoontje is inmiddels ruim vier jaar oud en heeft geen hulp meer nodig bij het klimmen en springen. Dat vind ik eigenlijk best wel jammer, want nu moet ik allemaal faluwe excuses bedenken om zelf ook even te mogen klimmen. ‘Papa was je kwijt, jongen’, was mijn laatste flauwe smoes nadat ik me door tunnels, trapjes, bruggen en gangen had geworsteld.

Eigenlijk zouden die kinderparadijzen ook een gedeelte moeten hebben voor wat oudere kinderen. Van een jaar of 36.

Leave a Reply

