Max Verstappen nieuwe autosportheld?

Posted: September 12, 2014 in Sport
Tags: ,

Awilliamsutosport en motorsport. We hebben een nieuwe held: Max Verstappen. De laatste keer dat ik autosport keek, stond zijn vader glunderend op een podium na een Formule 1 race. Ik geloof dat hij voor Benneton reed. Een nieuwe held in een sport die ik niet echt volg, maar waar ik die tweeling wel symphatiek vindt: Tim Alfa en Tom Romeo Coronel (of andersom qua namen).

Autosport. Als ik de naam De Rooy hoor, denk ik dat de voornaam Jan is, en dat er een vrachtwagen met een cabine aan de voor- en achterkant door de Afrikaanse woestijn scheurt. Als NOS Studio Sport meldt dat er motorcross komt, denk ik dat Dave Strijbos weer wereldkampioen gaat worden. Als ik aan zijspanracen denk, zie ik het illustere duo Streuer en De Haas over een circuit scheuren.

Als ik Parijs-Dakar kijk, verbaas ik me er nog steeds over dat Ari Vattanen niet in een Peugeot 205 GTI of Citroen ZX rijdt. Ik verbaas me dat Stefan Peterhansel in een auto zit, en niet op de motor wint. En dat Nederlandse echtpaar doet ook al niet meer mee. En erger nog de Rally heet Dakar, maar gaat door Chili. Ik zie de Marlboro-McLarens van Prost en Senna nog botsen. En de mooiste formule 1 auto is mijn ogen de Williams waarin Damon Hill (foto) wereldkampioen werd.

Toch ben ik nu al fan van Max Verstappen. Want als je zo jong bent, en dan al de Formule 1 in mag, dan ben je gewoon goed. And when you are good enough, you are old enough. Go for it Max!

Comments
  1. hoi says:

    Het is Benetton, en de Williams op de foto is niet de Williams waar Hill kampioen mee werd. 😉

    Like

Leave a Reply

