Contentmarketing: Emotie, Entertainment en Educatie

Posted: May 7, 2014 in Overig
Tags: , , , ,

contentcloudContentmarketing is hip en hot. En content marketing is helemaal niet zo heel moeilijk. Het kost alleen tijd en moeite. Maar dan levert het je ook wat op. In een paar stappen kun je met content meer omzet realiseren. Elk bedrijf, ieder persoon weet iets dat een ander niet weet. En als je dat deelt, dan heb je een unieke propositie. Wil je dat geheim niet delen, deel dan zaken die jij kunt, waarbij je anderen helpt om beter te worden. Bijvoorbeeld als jij een timmerman bent, die beter is dan anderen, dan zou je wat van jouw tips en truc in een blog of video kunnen delen. Daarmee vestig je jouw naam als geweldige timmerman en tegelijk lever je nog meer toegevoegde waarde aan jouw klanten.

Dus de eerste twee stappen op zoek naar een succesvolle contentmarketing zijn ten eerste bedenken waar je goed in bent en ten tweede het delen van die kennis.

Om die kennis te delen heb je natuurlijk wel kanalen nodig waarop je die kennis kunt delen. Daarbij maak je natuurlijk gebruik van kanalen die er al zijn, zoals YouTube, Flickr, Twitter, Facebook en Google+. Maar als je ondernemer bent heb je waarschijnlijk ook een website. Op die website kun je in de vorm van blogs, video’s, whitepapers, tips, cartoons, en webinars ook jouw kennis delen. Via de sociale media kun je dan weer zorgen voor een verdere bekendheid van jouw website, en daarmee jouw skills en toegevoegde waarde.

Als je geen bedrijf bent, dan staan al diezelfde kanalen ook tot jouw beschikking. Een website is zo gemaakt, via wordpress bijvoorbeeld. Zelf zonder ICT-kennis kun je een gratis website in 10 minuten in de lucht hebben.

Dan is het een kwestie van doen, en de creativiteit de vrije loop laten. Misschien kun je als timmerman voor Koninginnedag wel een handleiding maken hoe je een houten kroon in elkaar zet, of in de winter een instructievideo opnemen met het maken van een houten slee.

Het hoeft niet ingewikkeld te zijn. Als je het zelf leuk vindt, vinden meer mensen het leuk. Het gaat om actie, en structureel waarde toevoegen aan je doelgroep, door ze te entertainen, of door ze iets te leren. Emotie, Educatie en Entertainment. Daar draait het om.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s