Mentos

Posted: March 10, 2014 in Lelystad, Overig
Tags: , ,

mentos-colaHeerlijk weer afgelopen weekend. Naast wat sporten en boodschappen doen heb ik ook veel in de speeltuin gezeten. Onze zoon is bijna vier, maar ik vind hem nog net te klein om alleen naar de speeltuin te gaan. Dus gaan mijn vriendin en ik of allebei mee, of een van ons gaat mee.

Dat in de speeltuin zijn geeft mij het excuus om ook weer op klimtoestellen te beklimmen, of om even te keepen bij het voetballen. Voorbeeldgedrag noem ik dat.

Soms moet ik daarbij opletten. Ik zag wel dat de kinderen in de buurt druk bezig waren met een fles cola. En opeens stond er een groep koters variërend tussen de zes en twaalf jaar voor mijn neus: ‘Papa van Duncan, heeft u ook pepermunt?” Nee, dat had ik niet. “Maar waar hebben jullie die pepermunt voor nodig?” “Nou, als we die pepermunt in de colafles doen, dan ontploft de cola.” “Ooh”, zei ik, “Dan hebben jullie geen pepermunt nodig, maar mentos.”

Leave a Reply

